Forskning og utvikling

Mary Kay Incs største prioritet er at produktene våre er trygge og sikre i bruk. I løpet av et vanlig år bruker Mary Kay Inc. millioner av dollar og gjennomfører mer enn 500 000 tester for å sikre at alle Mary Kay®-produkter overholder de strengeste kravene til sikkerhet, kvalitet og ytelse. Ved å kombinere et vitenskapelig perspektiv med forståelse for forbrukerens behov og ønsker, leverer Mary Kays Research and Development Team regelmessig innovative, effektive produkter til mer enn 35 land verden rundt. Ettersom Mary Kay Inc overvåker hvert trinn i prosessen, helt fra idé til design og distribusjon, må alle nye produkter gjennomgå en rekke strenge forsknings- og forbrukertester. Mary Kays forskere studerer nye ingredienser og sammensetninger, og tester dem både for sikkerhet, kvalitet, stabilitet, renhet, effektivitet, bruk og mottagelse fra kundene.

Klinisk og forbrukerbasert evaluering

Målet med avdelingen for klinisk og forbrukerbasert evaluering, er å fastslå behovene til brukere av Mary Kays produkter. Her testes og måles sikkerheten, effektiviteten og generelle ytelsen hos Mary Kays produkter sammen med forbrukerne. Dette hjelper selskapet med å utvikle og formulere fordelene ved produktene.

Kliniske effektivitetstester

Kliniske tester av effektiviteten hjelper selskapet med å avgjøre hvordan markedsføringen skal gjennomføres, og hjelper forbrukerne med å bestemme seg samt sammenligne produktenes effektivitet. Eksempel: ”85 prosent opplevde en forbedring av hudens struktur” og ”73 prosent opplevde en minskning av fine linjer”. Testene utføres av legitimerte dermatologer for å få en ekspertuttalelse fra deltakerne i de kliniske studiene.

Kliniske sikkerhetstester

I kliniske sikkerhetstester evalueres Mary Kay®-produktene sammen med forbrukerne, slik at man kan fastslå om produktene har et eventuelt irritasjons- eller allergipotensial. Disse studiene utføres for å sikre at produktene er trygge, og for å utstyre forbrukerne med relevant produktinformasjon, eksempelvis hvis et produkt ”kan brukes av de med følsom hud og følsomme øyne”, ”trygt for kontaktlinsebrukere” eller ”tetter ikke til porene”.

Forbrukertester

Mary Kay Inc. lytter til hva kvinner vil ha. Som en del av selskapets streben etter å sikre at Mary Kays produkter møter eller overtreffer forbrukernes forventninger, bruker og evaluerer tusenvis av kvinner over hele verden Mary Kay®-produkter årlig i regi av eksperter på forbrukerforskning. Dette hjelper selskapet med å få bedre forståelse for hvordan produktene oppfattes av forbrukerne. Man gjennomfører studier hvor produktene brukes hjemme, i sentrale tester samt ved hjelp av kvalitative fokusgrupper og intervjuer. Disse studiene bidrar til å fastslå hvordan nye produkter fungerer sammen med eksisterende produkter og gir nyttig innsikt i hvordan kunder bruker et produkt, hvor ofte de bruker det samt hvilke resultater eller forbedringer de vil se.

”Når man skal utvikle et produkt som tiltaler kvinner, er innholdet avgjørende. Teamet vårt er fast bestemt på å finne effektive produkter som gjør alt fra å motvirke aldringstegn til å bekjempe kviseutbrudd. Forskerne våre alltid bruker de aller siste forskningsmetodene for å finne ny teknologi og nye ingredienser. Deretter gjennomgår innovasjonene våre et utall tester for å sikre at de leverer fullgode resultater.Det er disse hovedingrediensene som gjør hudpleien vår så effektiv. Vi vil at kvinner over hele verden skal føle at de både kan stole på forskningen bak hudpleieproduktene deres, og elske resultatene de gir.”