Mary Kay er til for å gi kvinner over hele verden et beriket liv ved hjelp av fantastiske produkter og en unik karrieremulighet, men vi gjør også det vi kan for å ta vare på jordens begrensede ressurser. Selskapet har et omfattende internasjonalt miljøprogram, og en del av det heter Pink Doing Green. Her i Norden jobber vi aktivt med å finne nye løsninger og kreative ideer som bidrar til et bedre miljø.


1 million trær
Mary Kay har plantet én million trær over hele verden. Det er en del av selskapets innsats for en bærekraftig utvikling.

Økt gjenvinning
Mary Kays produksjonsanlegg har innført omfattende gjenvinningstiltak som fremmer en bærekraftig produksjon.

Utbyttbare produkter
Mary Kays produkter og emballasje er innovative og miljøvennlige, og vi har solgt paletter med utbyttbare nyanser i mer enn 30 år.

Ingen søppelfyllinger
Mary Kays produksjonsanlegg i Dallas har redusert vannforbruket med 20 % og bruker ikke søppelfyllinger.

100 % biologisk nedbrytbar emballasje
De amerikanske distribusjonssentralene Mary Kay samarbeider med, bruker nedbrytbar emballasje.

100 % fornybar energi
Mary Kays hovedkontor og hovedproduksjonsanlegg drives av fornybar energi.


Hva vi gjør for miljøet i Norden


Det er mer miljøvennlig å handle lokalt!


Når du handler av en Frittstående Hudpleiekonsulent i ditt nærområde, tar du et miljøvennlig valg. Det er enkelt å støtte lokale virksomheter, og jo nærmere vi kommer hverandre, desto kortere blir transportstrekningene.

Miljøvennlig MINI

Fremtiden er grønn, og det er en reise Lesley Cosmetics gjerne vil være med på. Fra og med høsten 2019 kan Frittstående Hudvårskonsulter som kvalifiserer seg til bilprogrammet velge en elbil fra MINI. Det er den klassiske versjonen med tre dører. Velg det grønne sporet for å gjøre verden litt bedre!

Earth Day Challenge

Vi vil øke bevisstheten rundt gjenvinning av plastemballasje. Utfordringen Earth Day Challenge for våre Frittstående Hudpleiekonsulenter gikk ut på å samle inn plastemballasje fra produktene som passer i palettene våre. De samlet inn 55 kg plast, noe som tilsvarer 13 750 nye Mary Kay® Eye Smudger Brushes. Som takk plantet vi 100 trær i vinnernes navn ved den vakre Victoriasjøen i Afrika. Trær bidrar til det biologiske mangfoldet og gir utsatte mennesker både inntekt og mat på bordet.

Applause® har blitt digitalt

Vi har sluttet å trykke åtte av 12 utgaver av månedsbladet Applause®, og nå kan våre Frittstående Hudpleiekonsulenter lese det digitalt i stedet. Det har redusert papirforbruket og transportbehovet vårt. Hvert klikk er musikk i våre ører!


SOSIALT ANSVAR

Med den Gylne Regelen som hjørnestein faller det seg naturlig å fokusere på hva man kan gi til andre. Mary Kay Ash understreket hvor viktig det er å engasjere seg i veldedige formål, og å hjelpe til på de måtene man kan. I 1996 ble Mary Kay Ash Charitable Foundation (nå The Mary Kay Foundation) stiftet, og denne organisasjonen har som mål å støtte kvinner som blir utsatt for vold i hjemmet, samt kampen mot kreft. Klikk på koblingene under for å lese om flere initiativer fra Mary Kay Inc.

I Norden er Lesley Cosmetics AB hovedsponsor for Great Andoh International School, en skole og barnehjem for utsatte barn i Ghana. Rosa Sløyfe-aksjonen, UNICEF og ulike krisesentre for kvinner har også fått bidrag fra oss.

EN LEVENDE ARV

Mary Kay Ash sin drøm fortsetter stadig å spre seg over hele verden. Ett nøkkelord som har fulgt firmaet gjennom historien, er innovasjon. Mary Kay ligger stadig i teten, og tilbyr kvinner hva de ønsker seg: innovative hudpleieprodukter som gir resultater, den nyeste sminken som fremhever enhver kvinnes personlighet, samt friske, uforglemmelige dufter. Gjennom prinsippene, verdigrunnlagene samt det sosiale ansvaret Mary Kay Inc. har tatt, bidrar de til å gjøre verden litt vakrere på mer enn én måte.

BEAUTY THAT COUNTS®

Takket være våre Frittstående Hudpleiekonsulenter samt kunder og ansatte over hele verden, har programmet Beauty That Counts® forbedret livet for kvinner og barn som virkelig trenger det. Beauty That Counts® innebærer at en del av salget av utvalgte produkter går til ulike velgjørenhetsorganisasjoner. Her i Norden gir vi ti kroner til Kreftforeningen for hvert Beauty That Counts®-produkt vi selger.